Nyt soi: Mortiis (kuten on soinut koko päivän)

Sanomattakin voi ehkä arvata. Tuhlasin taas. Vaatteisiin. Ellokselle meni tuosta vaan yli 200€. Ne vaatteet tulee kyllä useammassa erässä ja maksan tietysti laskulla, mutta.. Mut kun mä tarviin niitä vaatteita, niinku oikeesti :)

Mulle puhkes viime viikolla flunssa, ja olin tänään pois töistä, kuten oon huomennakin. Välillä on parempi olo, ja välillä pää on yhtä mössöä, niin että mä eilen loppupäivästä en tajunnut mitään mitä olin tekemässä. Tavallisten työaskareiden miettimiseen meni tupla-aika normaaliin verrattuna. Eli pysyn kotona, kiitos, nam.

Tein tässä sitten safkaa ja eksyin taas ruokablogeihin, ja teki mieli leipoa jotain aikani kuluksi. Ja niin sitten tein juusto-teeleipiä ja vadelma-sitruunamuffinsseja. Molemmista tuli jopa ihan hyviä :D

1250098275_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Juusto-teeleivät

3 dl vehnäjauhoja
1 dl grahamjauhoja (itse korvasin nämä kaurahiutaleilla)
1 tl suolaa
3 tl leivinjauhetta
1 dl juustoraastetta
50 g margariinia sulatettuna
2,5 dl maitoa

Sekoita kuivat aineet keskenään, lisää margariinisula ja maito. Lusikoi pellille kokkareita, painele lättänöiksi jauhotetuilla käsillä. Pistele haarukalla, paista 225-asteisessa uunissa n. 15 minuuttia.

Ja ohjehan oli siis peräisin Hellapoliisi.fi:stä. Sen mukaan taikinasta tulee 15 leipää, mutta mä tein niistä vähän isompia, joten niistä tuli 5 kpl.

 

1250098584_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Sitruuna-vadelmamuffinssit
9-15 kpl

3,6 dl vehnäjauhoja
1,8 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
1/4 tl suolaa
1 tl raastettua sitruunankuorta
1,2 dl maustamatonta jogurttia
2 kananmunaa
3 rkl rypsiöljyä
1-3 rkl sitruunamehua
n. 2,5 dl tuoreita tai pakastettuja vadelmia

Laita uuni lämpenemään 200 asteeseen. Voitele/öljyä muffinssipelti. Sekoita isommassa kipossa kuivat aineet ja pienemmässä kipossa muut (lukuun ottamatta vadelmia). Lisää nesteet jauhoseokseen ja sekoita sen verran, että taikina on juuri ja juuri sekaisin. Lisää vadelmat ja sekoita varovaisesti. Jaa taikina muffinssipellin koloihin ja pane pelti uuniin. Paista muffinsseja 15-20 minuuttia, kunnes ne ovat saaneet vähän väriä.

Tämä ohje oli Lettupannu-blogista.
Mulla ei ollut sitruunaa, ainoastaan sitruunamehua, joten se raastettu kuori jäi pois. Samoin huomasin vasta kesken leipomisen, että kananmunia löytyi vain yksi, joten käytin vain sen yhden kananmunan, ja lisäsin kosteudeksi tilkan maitoa. Ihan hyvin toimi, mutta vadelmat oli sen verran kirpeitä, että olisi jotain kaivannut lisäksi.. en vaan tiedä mitä, koska sokeria oli kyllä muuten ihan tarpeeksi. Hmm..
Mutta Nikkikin tykkäsi muffareista :D

 

Mitäs, Make oli tässä muutaman päivän, eli viikonlopun, ja lähti taas maanantaina Saloon treenailemaan. Lauantaina käytettiin Nikkiä vähän tossa meidän sisäpihalla, kun se jotain täällä sisällä riehui, niin ajattelin käyttää sitä ulkona niin se sammuu sen jälkeen varmasti pian. Ja niinhän se sitten tekikin :D Mutta mä käytän Nikkiä niin harvoin ulkona, että sitä nytkin jännitti ihan hirveästi, eikä se oikeen uskaltanut liikkua minnekään suuntaan. Lintuja se vaan katteli silmät pyöreinä ja kuunteli kaikkia ääniä. Mutta kyllä se vaan meidän lähellä pysyi, ei aikomustakaan lähteä minnekään :D

1250099352_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1250099563_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1250099388_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Sunnuntaina oli sitten ne mun kummipojan, Jimin 1-vuotissynttärit, mentiin sinne Veskun ja Suvin kanssa. Oon vähän huono kummi, kun en oo käynyt Jimiä kattomassa sitten ristiäisten :S Mutta mä en mahda sille mitään.. En oikeen osaa olla lasten kanssa.

Eilen ripustin makkariin mun vanhat mustat/tummanharmaat verhot noiden vaaleiden lisäksi, ja nyt on kyllä aika mahtavaa kun makkari hämärtyi kertaheitolla, ja nyt verhoa on sen verran paljon että ikkunan saa halutessaan kokonaan peittoon :) Ei tartte enää paljastella itseänsä naapureille. Mullahan kyllä on sälekaihtimet sekä makkarissa että olkkarissa, mutta ne on ikkunan sisäpuolella, eikä tuolla ikkunoiden välissä, niin Nikki tuhoaa ne alta aikayksikön. Eli ei niitä voi pitää alhaalla...

Make on kai tulossa huomenna tms. tänne taas. Perjantaina Tavastialle kattomaan Finntrollia (YES!), ja sunnuntaina toinen lapsi saapuu ^^ En oo oikeen vielä päättänyt miksi sitä kutsuisin. Sen nimi on nyt Sini, mutta musta se ei oikeen oo kiva kissan nimeksi.. Plus että mulla on kaveri nimeltä Sini :P Ajattelin Smirreä, mutta se on ehkä vähän liian vaikea. Toinen olis sitten Dimmu, Sini on kuitenkin tarpeeksi tumma (vaikkei musta olekaan), että voisin toteuttaa yhden nimihaaveistani :D