Tänään on vähän ällösöpöilyilta :) On kamala ikävä Makea (onneks se tulee tällä viikolla taas tänne), hirmuiset rakkaudentäyteiset fiilikset, ja tunnen itseni tosi onnekkaaksi ja onnelliseksi.
Mulla on ihana ja rakastava mies, äiti ja isä, mukavat sukulaiset, paras ystävä jonka kanssa jakaa ihan kaiken, muut lähimmät ystävät, joista oon tosi kiitollinen, kaksi rakasta ja enimmäkseen ihanaa (:D) kissaa, ja lämmin koti josta tykkään tosi paljon <3 Niin kauan kuin nämä mulla on, niin olen onnellinen.

Töissä tänään annettiin YT-neuvottelujen päätös, joka oli 2 irtisanomista ja 3 lomautusta. Mä olin koko ajan niin varma että mut irtisanotaan kokonaan, mutta mä olinkin sitten niiden lomautettujen joukossa. Ihan hyvä näinkin. Lomailen mielelläni jonkun aikaa niinku viime vuonnakin, mutta kyllä mua harmittaa ihan hirveästi noiden hallinnon tyttöjen puolesta, kun niiden työmäärä tuplaantui nyt kun siltä puolelta irtisanottiin kaksi, ja yks jää osa-aikaeläkkeelle :/ En tajua miten ne asiat saadaan rullaamaan puolella työvoimalla...
No mutta, lomautus astuu voimaan marraskuun alusta, ja on voimassa toistaiseksi. Kutsutaan siis töihin sit kun on tarvis. Oikeastaan sekään ei vaikuta mun tämänhetkiseen onnellisuuteen mitenkään, onko mulla töitä vai ei, paitsi sen suhteen, että rahaa tulee tietysti liitolta vähemmän kuin mitä palkasta tulisi, mutta kunhan sitä tulee sen verran että kämpän pystyy pitämään, laskut edes jotenkuten maksamaan, ja pitämään kissat ja itseni hengissä :P

Oikeastaan mun piti jo mennä nukkumaan, mutta tuli yhtäkkiä vähän huono ja heikko olo, niin aattelin josko se menis ohi tässä. Vois tähän vielä vaikka laittaa mun viikonlopun kokkailut, kun se on musta vaan niin überhyvää :) 


(C) Hellapoliisi.fi

Pollo ála Cajun

4 maustamatonta broilerin rintafileetä
Cajun-maustetta
suolaa
n. 3 dl ruokakermaa
muita mausteita oman maun mukaan

lisukkeeksi riisiä ja kasviksia, ja halutessa esim. ranskankermaa tai smetanaa tulisuutta lievittämään

Sirota lautaselle Cajun-maustetta. Käännä maustamattomat broilerinfileet mausteessa (omasta mielestäni fileet kaipaavat pintaansa myös suolaa) ja paista molemmin puolin kuumassa pannussa. Lisää joukkoon kermaa, anna hautua miedolla lämmöllä muutama minuutti. Itse maustoin vielä kermakastikkeen mm. suolalla ja grillimausteella, mutta mä olen muutenkin tottunut käyttämään ehkä enemmän mausteita kuin normaalit ihmiset x) Cajun-mauste on itsessään jo melko tulista, joten mitään chilejä, tabascoa ym. ei tarvitse enää ruveta lisäämään.

Paikallisessa meksikolaisravintolassa on tarjolla Cajun-broileria myös, lohkoperunoiden kera, ja voin kyllä todeta että kotitekoisina ovat ihan yhtä hyviä, ellei parempiakin! Riisin sijaan olen tehnyt lisukkeeksi myös itse uunissa lohkoperunoita (kiinteät perunat, mieluiten kuorineen mutta hyvin pestynä, ruokaöljyllä siveltynä ja suolalla ja grillimausteella maustettuna), eikä sen jälkeen viitsi tuolla ravintolassa enää kyseistä annosta edes tilata :) Eikä kyllä tee mieli ostaa enää lohkoperunoita edes kaupan pakastealtaasta, itse tehtynä tulee niin paljon parempia.


Eilen olin mutsin luona muutaman tunnin, ja äippä ompeli mun Halloween-asun loppuun :) Siitä tuli tosi hyvä ^^ Enempää en viitsi paljastaa, laitan kuvia sitten bileiden jälkeen.

Äh, kauhea nälkä, mut ei tee yhtään mieli syödä mitään -.-
Pakko kai siis mennä nukkumaan...