On muuten ollut aika stressaavaa aikaa tämä kissojen toipumisaika. Sen huomaa lähinnä siinä että oon kiukutellut suhteellisen pienistä asioista, ja Make nyt on valitettavasti osunut siihen tielle. En mä sille suoraan ole kiukutellut, mutta oon silti ollut varmaan aika rasittava :P

Alkaa nimittäin nää tekniset laitteet hajoamaan näin parin vuoden käytön jälkeen. Viime sunnuntaina meni se kahvinkeitin, ja torstaina kosahti mun läppäri (!!), siis ts. lähes maailmanloppu tuli :D No ajattelin ensin että laturi meni paskaksi, kun ei tosiaan antanut virtaa enää. No eikun seuraavana päivänä kaupungille pyörimään ja ettimään uutta laturia, ja Latvalalta sellanen lopulta löytyikin, 60€:lla -.- Siitä vielä Alkon ja kaupan kautta kotiin, ja automaatilla huomasin ettei mulla ole tilillä enää edes vuokrarahoja... voi perse, alkoi vituttaa. Kaupassakin oli hirveät jonot ja mulla liikaa vaatetta päällä ja oli niinku niin hermo kireellä. Sitten 100m kotiovelta yhden rakennuksen katolta tippui helvetinmoinen jääkokkare parin sentin päähän mun päästä. Eli meinasin saada vielä jääkokkareesta päähän kaiken hyvän lisäksi!
No kotona se laturi ei tietenkään toiminut, ei tullut virtaa vieläkään, eikä kone toiminut ilman akkuakaan. Veskukin kävi sitä tässä kattomassa, ja otti romun lopulta mukaansa. Huoltoa ei olis mitään järkeä maksaa siitä halvasta romusta, ja kun kerroin tapahtuneesta mutsille, niin se ehdotti jos ostettais mulle sitten kokonaan uusi läppäri. Oon tietysti tyytyväinen että mulla on nyt uusi, hieno ja tehokkaampi läppäri sylissä, mutta harmittaa ihan törkeästi että tähän upposi niin paljon rahaa, mutsin rahaa. Ihan kun se ei maksaisi muutenkin mulle ties mitä juttuja :/
Gigantista lopulta ostettiin mulle Dellin Inspiron 15, myyjän suosituksesta. Olin aiemmin katellut HP Pavilionia ja Packard Belliä, mut uskoin Veskua enkä ostanut enää PB:ä :) Ja tämä Dell oli selkeästi parempi kuin se HP mitä olin katsellut etukäteen. Konetta ei oltu vielä saatu edes esille liikkeeseen, vaan oli sattumalta tullut samana päivänä vasta varastoon, eli sain onneksi kuitenkin samantien mukaan. Lisätakuun ja virustorjunnan takia tuli maksamaan melkeen tonnin, ja mua niin hirvitti mutsin ilme kun sanoin haluavani siihen sen lisätakuun :/ Joo, olihan se tosi kallis, mutta kun mietin että jos edellisessä läppärissä olis ollut 3 vuoden takuu, niin sen ois saanut vielä takuuhuoltoon nyt kun se meni rikki. Nyt kunhan alkuviikosta saan ne vanhat kamat uudelle koneelle niin sit on hyvä :) Vesku lupasi purkaa kotona sen kovalevyn.

Oli Maken kanssa tarkoitus lähteä Saloon kavereiden tupareihin tänään, mutsi ja Reiska oli jo lupautuneet kissavahdeiksi, mutta nyt meillä kummallakaan ei ole rahaa lähteä sinne :/ Harmittaa, mutta en haluu, että mutsi maksaa senkin reissun (vaikka se sitä jo ehdottikin). Joku toinen viikonloppu sitten...

Nunolta poistettiin jo liimaside, mutta ollaan jouduttu pitää sillä kauluria :/ Haavasta törröttää tikinpätkä ulkopuolella, joten Nuno alkoi nyppimään sitä melkein heti. Täytyy koittaa jos sen pätkän saisi leikattua, tai jos kävisi ostamassa katkerosprayta (jos täältä paskakylästä nyt sellaista edes löytyy -.-), että saisi ton kaulurin ottaa pois. Onhan se ihan kiva että se nukkuu meidän vieressä ja hakeutuu muutenkin tosi lähelle, reppana, mutta mä en ole vielä kertaakaan nähnyt sen käyvän laatikolla tötsän kanssa, ja se on jo aika paha :/ Täytyykin ottaa ihan asiaksi heti kun Make herää.
Nikkistä on leikkauksen myötä tullut jotenkin pentumaisempi. Se tykkäisi leikkiä enemmän ja on muutenkin huomiohakuisempi. Se on tullut taas aamuyöstä herättämään, joten oon joutunut sulkea sen makkarin ulkopuolelle. Mutta toipunut se on jo täysin, haavakin on ihan kunnossa. Tai ei siinä oikeastaan mitään haavaa enää edes ole.

Tässä kuussa rahaa on mennyt kyllä ihan älyttömästi... toivottavasti mitään muuta nyt ei hajoa.
- kissojen steriloinnit yht. 240€
- uusi läppäri 979€
- uusi kahvinkeitin 32€
- 2 x Don Rosan Aku Ankka -sarjikset n. 55€
- uudet bikinit n. 50€
- 3 x Disneyn klassikkoleffat n. 60€
- kissanruokatilaus Zooplussalta 50€
- Nunon 3. erä 50€
+ tietysti kaikki päivittäiset ruokakustannukset

Et jee! Onneksi kaikkea mun typeriä tuhlailuja ei tartte heti maksaa kun tulevat laskuilla, mutta jos nyt ihan oikeesti vähän hillitsis. Ostan seuraavaksi vain Tuska-liput ja Kummanki kaa -liput, niin ehkä mulle riittäis vielä rahaa Sauna-lippuihin ja vihdoin Nunon kokonaan maksamiseen.