Laskin sitten mun työttömyyskorvausten tulon viikolla vikaan. Luulin että mun pitää elää tällä olemassaolevalla rahamäärällä vaan ensi perjantaihin, mutta se olikin sitten sitä seuraavaan perjantaihin :S Onnessani eilen illalla ja tänä aamuna ostelin eBaysta joululahjoja, kunnes sitten tänään tajusin että oon viikoista ihan sekaisin. No, sille ei nyt enää mahda mitään kun oon ostokseni jo maksanutkin, mutta täytyy varmaan ottaa hätävararahaa säästötililtä. Synttärilahjaksi toki sain rahaa, ja periaatteessa ostin sillä itselleni synttärilahjat. Eikö sen voi sanoa niin, että jos oon ostanut itselleni tavaraa 200€ edestä, jotka olen jo maksanut, ja sitten tulee 200€ autovakuutuslasku, jonka maksan mun synttärilahjarahoilla, niin periaatteessa olisin voinut maksaa myös noi omat krääsäni synttärilahjarahoilla, ja laskun niillä mun työttömyyskorvauksilla? :) Oikeastihan synttärirahat meni puhtaasti ruokaan ja laskuihin, koska olin tuhlannut niin paljon vaatteisiin ja krääsään eikä omat rahat riittänyt enää isompiin laskuihin. Mutta periaatteessa.

No enivei, jollain sitä nyt sitten kitkutellaan pari viikkoa, kunnes tulee lisää rahaa ja veronpalautuksetkin vielä jossain välissä. Niistä maksellaan ensin loput laskut, oon siis tilannut vaatteita laskullakin, ja sitten ehkä raaskin tilata vielä sen vyötärökorsetin, mutta vain ehkä. Noista veronpalautusrahoista kun oli ja on edelleenkin tarkoitus ostaa se uus sohva, eikä tuhlata sitä krääsään.

Sen verran käytiin tänään kaupoilla, että haettiin postista ne Makelle tilatut maastohousut, ja Tiimarista kävin etsimässä joululahjapaperia ja -narua. Paikallisessa kauppakeskuksessa oli joku hiton joulunavaus, ja siellä oli varmaan kaikki Salon lapsiperheet odottamassa ilotulituksia, joulupukkia ja ties mitä. Oli siis alakerta ihan tukossa ja vähän ahdisti. Voin kyllä sanoa että hyvin usein oon varmaan miehen unelma kun käydään kaupassa. Yleensä kaupassa on kuuma, ihmisiä liikaa, tai rääkyviä lapsia ja ties mitä, ja haluan vaan kaapata ostokseni äkkiä mukaan ja lähteä ulos niin pian kuin mahdollista. Niinku joku Tiimari tälleen joulun alla. Kaikki on etsimässä sieltä niitä joulukortteja, askartelutarvikkeita, lahjapaperia ja ihan mitä vaan, ja sitten siellä on sitä pientä tavaraa niin paljon ja niin tiheään että tuntee itsensä norsuksi posliinikaupassa.

Niin, no ne Maken housut oli kokoa ellei kahtakin liian isot. Olin ilmeisesti taas onnistunut mokaamaan mittanauhan kanssa, ja vaikka otettiin kokoa pienempi kuin mitä mittanauhan lukeman mukaan olis pitänyt ottaa, niin isot ne oli silti. Ja kaikenlisäksi vähän rikki. Kokoa pienempi oli vielä nettikaupassa jäljellä, mutta kahta kokoa pienempää ei ois enää ollutkaan. Eli ne menee vaihtoon. Mutta ei hitto että näytti hyviltä Maken päällä! Melkeen kuola alkoi valua :D Täytyis kai sittenkin ostaa sille jotain ketjuja joululahjaksi.. heh.
Piti sekä Hannelle että Makelle maalata joululahjaksi taulut, mutta nyt ei kyllä oikeen lähe. Jos silleen sit ajan kanssa, ens vuonna saavat ne sitten :D

Vanha audiovisuaalisen viestinnän koulukaveri Kirsi tulee ens viikonloppuna meille hummaamaan :) Kauhistelin just, että meidän koulu loppui keväällä 2006, enkä mä ole sen jälkeen nähnyt Kirsiä ollenkaan. Nyt Kirsi muutti Turkuun ja mä Saloon, niin on aika helppo kyläillä molemmin puolin :) Tosi kivaa, tykkään Kirsistä kovasti ^^
Olin jo perumassa meidän treffejä kun rahaa ei tosiaan ole, mutta Kirsi lupasi ostaa juomingit ja aivan ehdottomasti haluaa nytheti tuulettumaan, niin eihän niitä sitten millään voinut :D

Tällaista tänään.