KYMMENEN ASIAA JOITA VIHAAT YLI KAIKEN:
- Eläinrääkkäys
¤ En vaan voi käsittää kuinka ihminen voi olla edes kykeneväinen hakkaamaan eläimen henkihieveriin, heittämään parvekkeelta, viillellä puukolla... Ihan järkyttävää. Tai kuinka ihminen voi hylätä toisen elollisen olennon oman onnensa nojaan. Ei lemmikkieläimet pärjää Suomen luonnossa yksinään, en ymmärrä miten ihmisten päähän on iskostunut, että KAIKKI eläimet kuuluvat luontoon ja kyllä ne siellä pärjäävät.
- Toisten huomioonottamattomuus
¤ Pätee niin ihmisiin kuin eläimiinkin. Kun aina vaan oma napa on tärkein, eikä ajatella toisten tunteita lainkaan.
- Tyhmät ihmiset
¤ Missä tynnyrissä pitää ihmisen kasvaa, jos ei tiedä että lehmiä syödään, läppäriä ei ladata mikrossa, tai että Facebook on internetissä? Feissarimokat.comin tyhmien ihmisten statuspäivitykset ovat saaneet mut lähestulkoon raivon partaalle.
- Yltiöpositiiviset ja yltiönegatiiviset ihmiset
¤ Voi kiesus, kun ei kukaan jaksa kuunnella kuinka IHANAA on kun aurinko paistaa joka päivä, elämä on niin ihanaa ja kulta sitä ja kulta tätä, ja kyllä kaikki kääntyy vielä parhain päin ja kikakika. Tai sitten se toinen ääripää, kun kaikki masentaa ja elämä on niin PASKAA, ja tulkaa joku ampumaan mut! Normaalilla ihmisellä tuollaisia oloja tulee hetkittäin, mutta jos koko elämä on pelkkää hymyä tai itkeskelyä, niin mua rupee nyppiin. Muunkinlaiset ääripään ihmiset ovat toisinaan mielestäni rasittavia.
- Väentungoksia
¤ Tästä syystä en tykkää käydä esim. shoppailemassa. Ihme kyllä festareilla ei ole vielä tullut mitään pakokauhuefektiä.
- Hyönteisiä
¤ YÖK! Ainoat hyönteiset joita en juokse karkuun tai tapa, ovat leppäkertut ja perhoset sekä jotkut toukat (sehän voi olla vaikka perhosen toukka :)).
- Aamuherätyksiä
¤ Ei toimi! En oo aamuvirkku, mutta jos joskus satun itsekseni heräämään aamukuudelta eikä enää väsytä, niin se on ihan ok. Mutta se, että on pakko herätä aikaisin vaikka väsyttäiskin, se se on perseestä.
- Kiirettä
¤ Mä olen aika rauhallinen ihminen, tahdon tehdä kaiken rauhassa, ja vihaan jos mulla tulee kiire tehdä jotain. Kiireessä yleensä unohteleekin juttuja. Sen takia aloitain sen jonkun tietyn jutun valmistelemisen jo vaikkapa edellisenä päivänä, jotta mulla ei varmasti tule kiire.
- Pakkasta ja hellettä
¤ Hellettä vihaan enemmän, koska vaikka olis ottanut kaikki vaatteet päältään, niin silti on kuuma! Pakkasella voi sentään laittaa lämpimämpää vaatetta päälle. Viime heinäkuu oli mulle yhtä tuskaa, ja odottenkin kauhulla meinaako ens kesästä tulla samanlainen paskakesä.
- Pissiksiä ja muita hienohelmoja
¤ Kun ei voida likastaa käsiä, tai tullaan kesämökille metsän keskelle korkkareissa, ei voida mennä sateella ulos ym. Huoh. Myös lapsiaan ylisuojelevat vanhemmat ovat rasittavia. On suunnilleen maailmanloppu jos lapsi syö jonkun lattialta löytyneen pölypalleron tai multaa.

YHDEKSÄN ASIAA, JOTKA OVAT OMINAISIA SINULLE/LUONTEELLESI:
- Herkkyys
¤ Oon herkkä itkemään, ja otan helposti sanottuja asioita itteeni. En myöskään osaa riidellä, sillä alan aina itkemään.
- Eläinrakkaus
¤ Pidän enemmän eläimistä kuin ihmisistä.
- Taiteellisuus

¤ Pidän taiteellisista harrastuksista, kuten piirtäminen, maalaaminen, tanssi, musiikki, teatteri, valokuvaus... Välillä taiteellisuus on vähän hakusessa lähinnä ideoinnin ja suunnittelun kantilta, mutta kyllä se sieltä sitten löytyy kun inspis iskee. Mussa on myös sellaista taiteilijoiden rentoa "hälläväliä"-luonnetta.
- Laiskuus

¤ Voidaan ehkä osittain yhdistää tuohon taiteilijaluonteeseen, sekä kiireen inhoamiseen :D Elämäni on aika tylsää, koska oon laiska keksimään itselleni tekemistä. En myöskään kaipaa esim. työntekoa, voisin hyvin jäädä kokopäivätyöttömäksi, jos en tarttis lisää rahaa.
- Empaattisuus

¤ Otan muiden tunteet huomioon, ja osaan myös asettaa itseni toisen asemaan. Oon myös hyvä kuuntelemaan ja pyrin auttamaan kaveria ahdingossa.
- Ystävällisyys

¤ Pyrin olemaan ihmisille ystävällinen, ja jos sydämelläni on jotakin, sanon sen yleensä aika kierrellen ja kaarrellen, koitan olla loukkaamatta toista. Jotkut pitävät suorapuheisuudesta, mutta mulle on aika vaikeaa sanoa mitään suoraan.
- Vaatimattomuus

¤ En pidä meteliä itsestäni tai "saavutuksistani". Olen hieman huono ottamaan kohteliaisuuksia vastaan, mutta oon sentään opetellut sanomaan vain "kiitos" sen sijaan, että alkaisin vähättelemään itseäni.
- Harkitsevaisuus

¤ Melkeinpä ainoa asia, missä olen impulsiivinen on shoppailu. Muuten haluan harkita rauhassa tekemisiäni, ja suunnittelenkin niitä monta päivää. Aika harvoin esim. lähden hetken mielijohteesta, muutaman tunnin varoitusajalla juuri minnekään. Jos siis pyydät mua kanssasi jonnekin, kannattaa se tehdä ainakin muutamaa päivää aikaisemmin :)
- Mustasukkaisuus

¤ Olen mustasukkainen sekä miehestäni että kavereistani, niistä tosin hieman vähemmän. Joskus mustasukkaisuus miehestäni saa järjettömiä mittasuhteita, mutta en koskaan sano suoraan miehelle mitään. Muutun yleensä kylmäkiskoiseksi ja mökötän jonkin aikaa, kunnes saatan ehkä kysyä jotakin asiaan liittyvää, joka laukaisee mustasukkaisuuskohtauksen. Useimmiten tunnen vain pienen kouristuksen, mikä saattaa mennä nopeasti ohi. Suhteen alussa mustasukkaisuus on enemmän kuvioissa.


KAHDEKSAN TAPAA VALLOITTAA SINUT JA SYDÄMESI:
- Aitous
¤ Ei saa antaa mun ymmärtää miehen olevan jotakin muuta kuin on, vaan täytyy olla aito heti ensimmäisistä hetkistä lähtien.
- Pitkät hiukset
¤ Tässä mielessä myönnän olevani pinnallinen, ja vain pitkähiuksiset miehet todella sytyttävät. Ei ole väliä onko pitkätukkainen hippi, hevari vai "tavallinen tallaaja", mutta ilman pitkiä hiuksia ei kyllä ole kipinää.
- Eläinrakkaus
¤ En voisi kuvitella syvempää tuttavuutta ihmisen kanssa, jonka suhtautuminen eläimiin olisi joko välinpitämätöntä tai jopa kalseaa. Miehen täytyy olla eläinrakas, ja mun täytyy saada luottaa siihen, että hän kohtelee mun lemmikkejä hyvin, perheenjäseninä.
- Luotettavuus
¤ Pitää osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen. Ja mitä paremmin ymmärtää mun mustasukkaisuutta ja käyttäytyy niin ettei mun tarvitse saada kohtauksia, sen parempi. Mulla täytyy myös olla miehen lähellä turvallinen olo.
- Empaattisuus
¤ Olen itse empaattinen ihminen, ja vihaan omaan napaansa tuijottavia ihmisiä, joten miehenkin täytyy osata ottaa muut, erityisesti mut huomioon. Rakkaus mua kohtaan täytyy osata näyttää, ja hienoa jos muutkin tunteet.
- Huumorintaju
¤ Hauskaa täytyy olla, miehen täytyy saada mut hymyilemään. Ei haittaa, vaikka huumorintaju olisi mun huumorintajusta poikkeava, kunhan niitä yhteisiäkin naurunaiheita löytyy.
- Samanhenkisyys
¤ Se, että mies on samanhenkinen kuin minä, kuuntelee samantyylistä musiikkia, omaa paljon samanlaisia luonteenpiirteitä. Täysin samanlainen ei tarvitse tai saakaan olla, mutta mun tapauksessa ainakaan vastakohdat eivät vedä toisiaan puoleensa.
- Älykkyys
¤ Ei tarvitse olla mikään korkeakouluja käynyt insinööri, eikä varsinkaan mikään besserwisseri, mutta tyhmää miestä en halua. On kivaa, jos voin kysyä mieheltäni neuvoa johonkin asiaan, jota en itse tiedä.


SEITSEMÄN ASIAA, JOITA TOIVOT TÄLLÄ HETKELLÄ:
- Onnea, terveyttä ja rakkautta
¤ Sekä itselle että läheisille. Pitkäaikaista sellaista.
- Työpaikkaa
¤ Toivon, että löytäisin itselleni kivan työpaikan, mahdollisesti sellaisen jossa voisin opiskella uuden ammatin oppisopimuksella.
- Ystäviä
¤ Tahtoisin itselleni lisää ystäviä, ei pelkkiä kavereita. Olisi kiva jos olisi enemmän kuin yksi ystävä, jonka kanssa voi jakaa kaiken. Sellaisia, joiden kanssa voisi kahvitella koska tahansa, joiden seurassa ei jännitä. Olisi kiva jos vanhatkin ystävät olisivat joskus yhteydessä, muutoin kuin Facebookin kautta.
- Omaa kotia
¤ Olisi kivaa kun sitä olisi velallinen, ja saisi asua omassa kodissa. Olisi oma piha ja terassi, saisi rakentaa kissoille ulkotarhan.
- Rahaa
¤ On niin paljon juttuja tälläkin hetkellä, jotka sitä rahaa vaatii.
- Siedettävänlämpöistä kesää
¤ Ei kiitos samanlaisia helteitä kuin viime vuonna! Tai jos tulee, niin saisivat kestää viikon kerrallaan, jotta kämppä ehtis viilentyä siinä välissä. Juhannus saisi olla lämmin ja aurinkoinen, ja Tuska-viikonloppu myös.
- Lisää seksiä
¤ Niii... :D


KUUSI ASIAA MITÄ TEET ENSIMMÄISENÄ KUN HERÄÄT:
- Katson kelloradiosta mitä kello on
- Laitan silmälasit päähän ja meen vessaan
- Laitan kahvia tulemaan
- Laitan kissoille ruokaa
- Silittelen kisuja ja toivotan niille hyvää huomenta (paitsi jos Nikki on herättänyt mut, niin oon usein kärttysempi enkä toivottele mitään :D)
- Avaan tietokoneen ja suuntaan Facebookiin


VIISI IHMISTÄ KETKÄ TIETÄVÄT ENITEN MURHEITASI?:
- Hanne
- Make
- Äiti
- Nina
- kuka tahansa blogin lukija


NELJÄ ASIAA, JOISTA OLET RIIPPUVAINEN:
- Netti
¤ Mun sosiaalinen elämä taitaa nykyisin olla vain Facebookissa. Surullista.
- Oma perhe
¤ Perheeseen lukeutuu kissat, Make, ja oikeastaan äitikin. Oon välillä ihan neuroottisen huolissani kissojen terveydestä. En tiedä mitä tekisin ilman niitä. Maken kanssa yhdessä asuminen tuntuu hyvältä. Nyt sitä voi mennä halimaan ja pusimaan ihan koska tahtoopi :) Äitin puoleen voin kääntyä asiassa kuin asiassa, äiti on fiksu ja kokenut, enkä tiedä tulisinko toimeen ilman äitiä.
- Kahvi
¤ Ilman aamukahvia ei kyllä oikeen lähde päivä käyntiin.
- Shoppailu
¤ Valitettavasti täytyy myöntää että oon koukussa nettishoppailuun. Inhoan shoppailua noin muuten, mutta nettishoppailu on asia erikseen. Sinne ne kaikki rahatkin on kadonnut.
 

KOLME KAUNEINTA ASIAA, MITÄ SINULLE ON SANOTTU:
- "Oon riippuvainen sun pusuttelusta."
- "Mä rakastan sua." (sekä Maken että isän sanomina, joista kumpikaan ei tunteistaan juuri juttele)
- "Kurrrr?" :D


KAKSI ASIAA MITÄ PELKÄÄT ENITEN:
- Läheisen kuolemaa tai vakavaa sairastumista
- Korkeita, avoimia paikkoja.


YKSI TUNNUSTUS:
- Äh, ei tuu mitään mieleen!