Mun piti alunperin tehdä tämä kakkososa vasta viikonlopun tienoilla, mutta Nemo on reipastunut entisestään jo niin nopeesti, että yhtä hyvin sen voi tehdä nyt jo.

Maanantai oli oikeastaan vielä vähän haparoivaa, Nemo pysyi oikeastaan koko päivän makkarissa, ja saatiin houkuteltua se pisimmillään just ja just olkkariin asti, kunnes rupes jännittää liikaa. Nuno alkoi sietämään pentua paremmin, ja viime päivinä Nikki onkin sähähdellyt sille enemmän kuin Nuno. Nuno saattaa kyllä läpsiä Nemoa myös, mutta en edes muista koska oon viimeksi nähnyt sen sähähtävän sille. Makoiltiin päivällä kaikki yhessä koossa sängyllä. Nikki siitä painui jonnekin muualle, mutta Nuno ja Nemo makoilivat aika rauhallisen näköisesti vieläpä melko lähekkäin ja leikkivät rumpukapuloilla. Hirveästi Nemoa kiinnostaa aina minne neidit menevät kun poistuvat paikalta, ja monesti se onkin lähtenyt niitä seuraamaan. Poitsu on ollut myös hirveän innoissaan Maupiti-tynnyrin kyljissä roikkuvista pehmeistä palloista. Ne roikkuvat kumilangoista ja siten pomppivat kivasti, ja Nemo on useasti ollut niiden kimpussa :) Tynnyri on muutenkin ollut ihan mieluinen. Muutamia kuvia maanantailta:

Eilen tiistaina Nemo uskalsi jo heti aamusta tulla ihan itsekseen mun perässä olkkariin ja keittiöön. Se oli itsekin kovin innoissaan ja piipitti mennessään kun kolusi kaikki nurkat läpi, ja kävi se kiipeilypuussakin :) Se taapersi ja leikki täällä olkkarissa useamman tunnin, sai lopuksi hirveän hepulin ja nukkui pitkälle iltapäivään. Illalla se vietti aikaa vähän niinkuin vuorotellen meidän kanssa olkkarissa ja makkarissa, mutta sitä ei enää missään vaiheessa tarvinnut oikein suostuttelemalla suostutella tulemaan olkkarin suuntaan.

Tänään on oikeastaan ollut samanlaista kuin eilen. Nemo nousi sängystä mun kanssa samaan aikaan ja taapersi mun perässä keittiöön kun laitoin ensin tytöille ruokaa. Siinä kävikin niin, että Nemo ryntäsi Nikkin kupille samantien, joten hain sen oman kipon makkarista, ja nyt ilmeisesti märkäruokatarjoilu on kaikkien osalta siirretty keittiöön, kun jätkäkin sinne niin reippaasti meni toisten kipoille ;) Raksuja pidetään vielä makkarissa, ja varmaan tullaan siellä niitä pitämäänkin, Nemo kun menee sinne aina päikkäreille.
Mutta aamusta asti on tyyppi tänään riehunut niin kamalasti (ja käynyt jo parvekkeellakin) että pois alta risut, männynkävyt ja kärttyset akat! Oon koittanut jotain valokuviakin ottaa, mutta en mä pysy tuon perässä :D Salaman kanssa ei toivoakaan, ja suurimmassa osassa kuvista ei näy edes nassua, mutta muutamasta tuli ihan julkaisukelpoisia. Nunon kanssa se on täällä eniten leikkinyt ja oikein innostunut vielä enemmän jos siltä tulee turpaan :D Se on myös ajanut Nunoa takaa makkariin ja mitä kaikkea... Mielettömän hepulin se sai taas lopuksi, ja nyt on kaikki kissat tahoillaan nukkumassa.

 

Lopuksi vielä sellaisia ilouutisia, että meidän tammikuun alussa ostama uusi sohva tuli vihdoinkin! Hirveä rumba sen kanssa on ollut ja mä olen vähän väliä joutunut kyselemään sen perään. Mun mielestä on aika kohtuutonta ettei firman puolelta hirveesti ilmoteltu mitä sohvalle kuuluu ellen mä siitä kysynyt (paitsi kerran tuli mailia ilman että mä olin kysynyt mitään, peukku sille). Eilen piti sohvan tulla tänne Saloon firman varastolta, ja mä tietysti kiltisti odotin koko päivän koska ne soittaa mulle, että nyt on sohva tullut, me kun sovittiin että soittavat heti kun se tulee. No mitään ei kuulunut siihen mennessä kun pulju meni kiinni, joten mua vitutti vaihteeksi loppuillan. Tänään soitin niille heti kun olivat liikkeensä avanneet, ja meinasin saada hepulin kun se nainen sieltä ensin sanoi ettei kuormassa mitään meidän sohvan kaltaista ollut... -.- No se tarkisti asian vielä, ja lopulta sanoi että olihan se siellä mukana ollut, joten saatiin kuljetuskin sovittua samalle päivälle.
Make oli siinä auttamassa kun sohva tänne tuotiin (ja vanha vietiin pois), ja mulla tuli hiki noiden poikien touhuja pelkästään katellessa. Uus sohva on sen verran iso, että se oli tosi hankala saada tänne tota pientä käytävää pitkin, ja yksi jalka jouduttiin väliaikasesti ruuvaamaan irti, jotta se mahtui. Mutta nyt se on paikoillaan, eikä muutakaan sisustusta tarvinnut hirveän radikaalisti muuttaa. Onhan tää paljon isomman näköinen kuin edellinen, ja parvekkeelle pääsy on nyt vähän hankalampaa, ts. ei ole suoraa linjaa partsin ovelle x) On tähän pieni totuttautuminen, mutta löhösohvana on ihan ykkösluokkaa.
Samalla kun sohva tuotiin kamalan kolinan saattelemana, nuo remppaäijät tuolla ylhäällä leikkasi/piikkasi vähän jotain, ja täällä oli sen parikyt minuuttia hirveä meteli. Aattelin että Nemo parka makkarissa on varmasti ihan paniikissa, mutta kun oltiin Maken kanssa saatu sohvan suojukset pois tieltä ja kamat paikoilleen, päästin Nemon makkarista ulos ja toinen tuli sieltä vaan reippaasti katsomaan mitä täällä oli tapahtunut :D Ja sitten alkoi uudelleen hirveä riehuminen. Ihana <3

Eikö ookin ihan hiano?