Tällä kuluneella viikolla on vapaa-ajan tekemisten suhteen ollut aika köyhää, koska oon ollut iltasin niiiiiiiin väsynyt! Olisin voinut painua unille jo kuuden aikaan illalla, mutta yleensä sinnittelin johonkin kymmeneen asti. Ja syynä siihen on ollut siis se työkkärin osoittama työnhakuvalmennus, jolla olin nämä viis päivää. Päivät sikäli oli ihan iisejä, ei meillä päivät ollut kuin ~5-tuntisia, ja pelkkää istumista, suurimmaksi osaksi kuuntelua ja kuulemansa sisäistämistä :P jonkin verran oli myös pienryhmätöitä, tietysti harjoitustehtäviä ja tällaista. Mutta pääasiassa aika helppoja päiviä, mutta se, että asiaan joutuu oikeasti keskittymään, herranjestas ajattelemaan kaikenlaista, ja saada vielä jotakin paperille :D Moinen aktivoituminen tän työttömyysjakson jälkeen oli aika kuluttavaa. Mutta myös ihan palkitsevaa, ja kyllä mä koen tuosta olleen hyötyä, aika paljonkin.

Konkreettisesti siitä käteen jäi todistus, uudet, hienot CV:t, työhakemukset, ja ns. SWOT, jossa kartoitettiin omat vahvuudet ja heikkoudet. Pään sisään jäi sitten paljon uutta tietoa, asioita joita en ollut tullut edes ajatelleeksi aikaisemmin, parempi työhaastatteluun valmistautuminen, vaikka mitä. Mulla on aina ollut aika huono itsetunto ja -luottamus, ja teki ihan hyvää mm. tutkiskella niitä omia vahvuuksia, mä kun olen nähnyt aikaisemmin omissa työllistymismahdollisuuksissa vaan ne heikkoudet. Lisäksi sain tuolla kurssilla niin paljon kehuja ja positiivista palautetta, että sekin kyllä valoi lisää itseluottamusta :) Ainakin hetkeksi aikaa :D Mulla oli mm. kuulemma ulkoasullisesti todella hienosti tehty ansioluettelo (eli pistää silmään muiden joukosta), ja tosi hyvä suomen kielitaito, eli ns. sana hallussa :D Taisin myös noiden tehtävien osalta olla ryhmästä tehokkain, sain ne siis nopeiten valmiiksi ja niissä oli aika vähän huomautettavaa.

Ja se meidän ryhmä oli mahtava! Ei meitä ollut siellä kuin 7, ja mun mielestä se oli erittäin positiivista. Ryhmähenki meillä oli loistava, ja kyllä siellä tuli naurettua enemmän kuin aikoihin. Vaikka vois luulla että siellä ihmiset on mieli matalana ja naama norsunvitulla, mutta ei meidän ryhmässä ainakaan. Oli kaikenikäisiä ja eripituisia työhistorioita, ja kaikki tuli loistavasti toimeen kaikkien kanssa :) Samaten kouluttajat oli tosi mukavia, helpostilähestyttäviä, huumorintajuisia ja näin. Mulle jäi hirveän hyvä mieli.
Oli melkoinen sattuma, että ryhmän toinen nainen, sellainen puhelias nelikymppinen, jakoi mun kanssa haaveen eläintenhoitajan ammatista :) Tuli sitten eläimistä "jonkin verran" juteltua :D Ja sitten siellä oli viime keväänä valmistunut medianomi, eli jotakuinkin samaa ammattia kuin mitä mulla. Ja vain yhtä lukuunottamatta kaikilla oli eläimiä, kissoja tai koiria :) Oli tosi hyvä ryhmä, terveisiä vaan jos joku joskus eksyy tätä lukemaan :D
Pari ryhmäläistä saikin jo kutsut työhaastatteluun, ja mäkin otan ens viikon aikana yhteyttä muutamaan eri paikkaan.

Mutta jos siellä ruudun toisella puolella joku miettii, että ei tuollasesta kurssista ole mitään hyötyä, että en varmasti mene, niin suosittelen miettimään toisenkin kerran. Tuo oli vaan viiden päivän valmennuskurssi, ja kyllä mä tässä kohtaa voisin sanoa, että motivaatio työllistymiseen on parempi kuin koko tän työttömyyden aikana, nyt kun on paremmat eväät lähteä niitä töitä hakemaan. Olisinpa mennyt jo aikaisemmin. Voihan nuo tietysti olla eriäviä eri kaupungeissa riippuen kouluttajista ym., mutta täällä Salon seudulla toimii ainakin oikein hyvin ;D

Nyt meinaan viikonlopun vaan löhötä ja lööbata, ensi viikon aikana otan yhteyttä muutamaan kiinnostavaan yritykseen, ja katsotaan miten käy. Ensi viikolla olis myös tarkoitus hakea Nemo kotiin, ja uuden sohvankin pitäisi tulla. Siitä nyt ei taas oikeen tiedä kun ei noi huonekalufirmalaiset oo mulle sen valmistumisesta oikein ilmoitellut vaikka ovat lupailleet. Niiden piti alkuviikosta saada tietää minä päivänä sohva tänne lähetetään ja lupasivat ilmottaa heti kun tietävät, eikä sen jälkeen oo kuulunut mitään. Tarkoitus olisi ensin saada se sohva vaihdettua, ja vasta sen jälkeen voitais hakea Nemo. Kun en mä sitten halua että Nemo on ollut uudessa kodissa päivän, ja sitten yhtäkkiä aletaan sohvia raijaamaan edestakasin kauheella ryskeellä.

Nyt tulee ihan kuvatonkin postaus, anteeksi vaan. Saatiin kyllä ne Ikeasta ostetut seinähyllyt seinälle, ja ne on ihanat <3 Mulla on nyt vaan pieni ongelma, että mitä mä sinne laitan :D Hyllyt kantaa vaan n. 10kg, joten mitään painavia kirjoja sinne ei kyllä laiteta. Ja sit taas mä en halua noita mun lohikäärmefiguureja tai muuta kauheen särkyvää sinne laittaa, JOS käykin vahingossa niin että kissat pääsee jotenkin sinne hyppimään. Me kyllä otettiin niiden hyllyjen läheisyydestä pois kaikki tornit ja hyllyköt joista ne pääsis sinne hyppäämään, mutta ei niistä koskaan tiedä mitä ne keksii... Toistaiseksi mulla on siellä vaan yksi viherkasvi, joten otan kuvan tuosta alkovista sitten kun saan noihin hyllyihin jotain tavaraa lisää. Mietintämyssy päähän mitä sinne vois laittaa.

Että tämmöstä täällä.


Edit: Ei kun onhan mulla yks Nikki-aiheinen kuva tänne laittaa! Saatiin se pieni hyllylevy parvekkeelle siihen amppelin paikalle, Nikkin tähystyshyllyksi siis. Prinsessa oli ihan onnessaan, ja meinasi hypätä hyllylle jo siinä vaiheessa kun mallailin missä kohtaa se olisi hyvä :P Siellä se nyt on melkein päivittäin istua pönöttänyt, katsellut valtakuntaansa tyytyväisen näköisenä kevätauringon paisteessa...