Ihanaa, viikonlopun jokaisena päivänä oli jotakin järkevää tekemistä, tuli siis oikein sosialisoiduttua :D

Perjantaina käytiin päivällä eläinlääkärillä vaihtamassa Nikkin lääkkeet (niin, sillä on tosiaan taas virtsatietulehdus), kävin työkkärissä allekirjoittamassa yhden paperin, ja sieltä suoraan ajeltiin Teijon Mathildedaliin Artun ja Karon seuraksi Karon vanhempien mökille. Oli jo varmaan vuosi sitten puhetta, että mennään joskus käymään siellä kun Arttu ja Karo on sinne tulossa, mutta ne kuulemma viime kesänä vietti niin vähän aikaa siellä, että viime kesän osalta se sitten jäi. Nyt päästiin käymään siellä ekan kerran, ja mä olin niin fiiliksissä, kun oon viimeksi käynyt kenenkään mökillä n. 4 vuotta sitten. Ja siis mä rakastan mökkitunnelmaa, ja tuo tosiaan oli vieläpä merenrannassa. Ja tietysti Arttua ja Karoa oli ihana nähdä pitkästä aikaa :)
Me kun päästiin Teijolle, niin alkoi sataa aika kovaa. Artulla ja Karolla oli niiden koira Luna mukana, ja käytiin siinä Mathildedalin kylillä heittämässä pieni lenkki, ja koska mä en ollut taaskaan varautunut sateeseen kovin hyvin, niin olin sen jälkeen aika märkä, vaikka sade taukosikin. No ei siinä mitään, mökin takka ja grillikin tulille, ja Karo ja Arttu valmisti meille superhyvät pöperöt. Ruuan jälkeen ilma oli jo selkeesti kirkastunut, ja heitettiin ulkona vähän tikkaa ja laitettiin sauna päälle. Mun ja Karon tultua saunasta aurinkokin näyttäytyi sen tunnin tai pari, kunnes pikkuhiljaa laski. Saunasiiderit ja -kaljat tuli juotua, mutta muuten oltiin ihan vichy-linjalla, koska me ei oltais voitu jäädä sinne yöksi sen Nikkin antibioottikuurin takia. Mutta hauskaa oli ilman viinaakin, ja mennään ehdottomasti uudestaan kunhan vaan kutsu käy joko tuonne, tai sitten Artun vanhempien mökille Porin suuntaan :)

Sitten lauantaina lähdettiin puolenpäivän jälkeen ajelemaan Turkuun, oltiin sovittu Even kanssa tatskanparantelemispäivä. Tuon luikeron värejä vähän paranneltiin ja väriteltiin lisää, ja joitakin ääriviivoja piirrettiin uudestaan. Parantuessaan tuosta lähti sillon aika paljon väriä viemäriin, ja vihreä oli vissiin vähän huonoa väriä (mun valitsema), koska ei oikeen tarttunut. Nyt väritettiin toisilla väreillä, ja näyttää heti paljon kirkkaammalta. Taidan ottaa sitten vielä päivitetyn valokuvan, kunhan tuo tuosta paranee. Käytiin operaation jälkeen vielä pitsalla Arezzossa, ja oli kyllä niin valtava lätty, etten oo varmaan muualla vielä nähnytkään. Tavallinen 6,50€:n pitsa oli sellainen Kotipizzan perhepitsan kokoinen, ja jäinkin miettimään millainen mahtaa Arezzon perhepitsa sitten olla :P Make oli ainoa, joka jaksoi syödä koko lätyn paikanpäällä, minä, Eve ja Mikko otettiin loput mukaan iltapalaksi :)
Ähkyssä oli sitten hyvä tulla kotiin - joskin kaupan kautta koska Make halusi lakujätskiä, ja mä menin apteekista hakemaan lisää Helosania (ja samalla tuli Anttilasta ostettua pari kippoa) - ja koomailla loppuilta sohvalla katsellen Ghost Adventuresia.

Tänään yhden maissa oli tossa paikallisessa kahvilassa Maken enon vaimon synttärilounas, minne mentiin. Se olikin eka kerta kun olin missään Maken suvun "sukujuhlissa" ja näin niin paljon sen sukulaisia kerralla. Enhän mä aiemmin olekaan nähnyt kuin Maken äidin ja sen avomiehen, Maken enon, ja sitten tietysti isän puolen serkun Even :) Nyt tuli nähtyä serkkuja ja tätejä ja vaikka ketä. Ruoka oli ihan hyvää, ja synttärikakkuna oli kinuskikakkua, ja mä tein taas sen mokan, että otin lisää vielä siinä vaiheessa kun olo oli hyvä. Niinpä sieltäkin tuli lähdettyä pienoisessa ähkyssä. Tänään oli tossa torilla markkinatkin, ja mä olin laskenut sen varaan, että ehditään käydä siellä vielä lounaan jälkeen, mutta kojut oli jo melkein purettu kun me päästiin kävelemään takaisin kotiin päin. Saatiin kuitenkin napattua itsellemme vielä 14 metrilakua, mutta mun himoitsemat pistaasit jäi ostamatta :(

Huomenna alkaakin se mun työelämävalmennus, vähän jännittää. Onneksi siellä täytyy olla minimissään 5h päivässä, eli päivät on aika lyhyitä, ja pääsee aikasin kotiin. Käytännössä siis mulle jää vielä koko päivä aikaa tehdä jotain (eli laiskotella), kun normaalistihan mä oon saanut itseni liikkeelle vasta about kahden aikaan päivällä :D
Huomenna on myös Nemon kastraatio kolmen aikaan, ehin ihan mukavasti kotiin ennen sitä.

Tää oli sikälikin virkistävä viikonloppu, että tuli nähtyä kavereita ja tehtyä juttuja selvinpäin. Usein kavereiden kanssa hengailu tuppaa menemään kännäilyn puolelle (ainakin nykyään, kun ei kavereita tapaa esim. koulussa), ja vaikka sekin on kivaa, niin se on kyllä aika kuluttavaa, varsinkin seuraavana päivänä :P Mä oon joskus itseasiassa harmitellutkin sitä, että olevinaan aina kun lähdetään jonnekin, pitää dokata. Toisinsanoen oli kiva pitkästä aikaa pitää hauskaa ilman viinaakin!