Nyt soi: Raptori - Karvanoppaelvis

Apua!
Ostin tänään ensimmäiset kissanruoat! Nyt Ruusan tulo on siis jo käsinkosketeltavaa. Mua jännittää aivan törkeesti! Parin viikon sisällä pitäis käydä ostamassa kaikki muutkin tarvikkeet. Iik :) Mun olotila lähentelee jo hysteriaa.

Lohjalle on tullut uus baari, Rock'n'Roll Café. Sen avajaiset on huomenna ja mennään Hannen kanssa testaamaan paikka. Sen paikalla oli ennen legendaarinen GrilliTuoppi, mutta mä en koskaan käynyt siellä sisällä, en siis osaa edes arvuutella minkä näköinen se on nyt. Hannen mukaan jotain muutakin kahvilatyyppistä juttua oltais rakentamassa entisen Nesteen paikalle. En vaan huomannut äsken kaupasta tullessani töllistellä näkyikö siinä mitään. Anyway, yritän olla odottamatta tolta uudelta paikalta mitenkään paljon, mut toivon, että se täyttäis X-itin jättämän rokkiaukon :) Möljänkin uusi rokkipuoli on kyllä sen yhden kokemuksen perusteella tosi hyvä, vähän liian pieni vaan kun rokkikansaa tuntuis täälläkin riittävän. Eikä siellä jostain syystä tullu sen kerran jälkeen käytyä... X-itin tilalle tuli kyllä Lojo (mikä nimi baarille), mutta mä en oo sielläkään vielä käynyt. En tiiä yhtään millasta musaa siellä tulee ja millasta porukkaa siellä käy. Sen tiedän, et alakerran kahvila/baarissa on sillon tällön iltasin Hevikaraoke :D Niin ja sen, että siellä oli yks ilta esiintymässä Virpi ja Tauski. Wuhuu!

Keikkoja riittää tälle keväälle, näillä näkymin mun (ja Hannen) keikkakalenteri näyttää tältä:
15.2. Tarot @ Tavastia / 16.2. Finnish Metal Expo @ Kaapelitehdas / 17.3. Thorin vasara -musikaali @ Turku / 24.3. Machine Men @ Tavastia / 30.3. Wasara @ NightLife Lohja / 6.4. Finntroll @ Tavastia / 7.4. Amorphis @ Tavastia / 27.4. The 69 Eyes @ Tavastia / 23.5. Deep Purple @ Jäähalli / 7.-9.6. Sauna Open Air @ Tampere / 29.6.-1.7. Tuska Open Air @ Helsinki.
Eli kiirettä pitää. Noiden lisäksi mennään vielä kesä- tai toukokuussa Lintsille kattomaan DaLintsi -koodi revyytä.

Kaikennäkösiä videoita on tullu katottua YouTubesta. Kipeänä kun ei oikeasti ollu mitään tekemistä :) Sieltä löytyi pari videota myös Raptorilta, joka on vuodesta toiseen aivan loistokas! Sillon vuonna 2000 comebackin aikaan olin kattomassa niitä Stagella (= Tanhuhovi) ja niillä oli varmaan paras keikka mitä oon ikinä nähnyt! Mieletön lavakarisma ja energiaa riitti vaikka muille jakaa. En oo ikinä riehunut keikalla silleen :) Niin ja toi Hiphopmusiikkia on ihan mahtava parodia Freestylerista ;) Izmo, Kaivo & Jufo III <3 Seuraavaa comebackia 2010 odotellessa!

Yo, me ollaan Raptori, meillä menee aina lujaa!
Lavalla me muistutamme hiukan ikiliikkujaa.
Meill on stylet shadesit, ja uudet nahkarotsit.
Ghettoblastereissamme soi New kid on the blocksit.
Ja kun tavataan, me elvistellään:
Tän parempaa bändiä ei oo ehkä kellään!
Ostasko auton vai ostasko veneen?
Yo, sä oot kotipoika, lähe menee!

Hei, mä löysin jonkun Raptorin haastattelun. En tiedä mistä se alunperin on (voisi kuvitella että Lohjan Mäntynummen koululta jotkut teki tämän, lue haastattelu niin tiedät miksi) ja onko vallan ollenkaan oikea, mutta ainakin tuo on oikein, että tää nimenomainen Lohjan keikka oli comebackin viimeinen, vetäytyivät siis sen jälkeen takasin telakalle.
Kirjoitusasua vähän muokattu helppolukuisemmaksi.

27.10 Olimme Lohjan Tanhuhovissa haastattelemassa RAPTORIA.
Alkuhämmingin jälkeen pääsimme vihdoin haastattelumme alkuun:
- Mistä kaikki alkoi?
Izmo: Kaikki alkoi joko Hyvinkäältä tai Lohjan Tanhuhovista. Muistaakseni olin täällä kerran aikaisemmin kun Kaivokin oli.
Kaivo: Olin parkkipaikalla katsomassa ettei kukaan juo alkoholia...
Izmo: Se oli vuonna -82 tuolla läheisessä metsässä nauttimassa alkoholipitoista juomaa. Elikkä kaikki alkoi täältä ja tänne se päättyy, ympyrä on sulkeutunut..
(Izmo nyysii kameran kuvaajaltamme ja lähtee yhdessä Jufon kanssa etsimään Maahiaisia takan reunasta... jonka jälkeen taas jatkoimme.)
- Oikeat nimet??
Izmo: Pekka Matikainen eli Izmo.
Jufo: Jukka, Jukka.
Izmo: Jufon oikea nimi on kyllä Jani. Terveisiä äidille!
Kaivo: Ja mä oon Teuvo.
- Iät?
Izmo: 13w..
Kaivo: Jufo pääsi tänä kesänä ripille eli se on 15v. ja mä olin isosena eli oon 16v...
- Mistä tulee nimi Raptori?
Izmo: Raptori on muinaista udmurttia ja tarkoittaa "Hän joka seisoo vailla päätä".
Kaivo: Udmurttihan on suomen sukuinen historiallinen kieli. Oikeastaan se ei tarkoita yhtään mitään...
( Kaivo herkistyy laulamaan: "Sua vain yli kaiken mä rakastan")
-Mistä johtui niin monen vuoden tauko?
Izmo: Lyhykäisyydessään se johtui siitä että vieressämme oleva Jukka, Jukka (Jufo) teki tätä elääkseen niinkuin monet karvaan realismin elämässään kokemaan joutuneet. Mun mielestä ihmisen tärkein ominaisuus on se että häntä arvostetaan ihmisen itsensä eikä ulkokohtaisten asioiden perusteella kuten: Korva, Riekko, Metso, Soidin. Ihmiset me rakastamme teitä!
- Mikä olisi teidän mahdollinen ammattinne jos bändiä ei olisi perustettu?
Kaivo: olisimme varmaan kulkeneet isiemme jalan jälki. Sä olisit hissiteknikko (Izmo) ja musta olis tullu rappioalkoholisti.
Izmo: Ei sun isä ollut rappioalkoholisti eikä musta pitänyt tulla hissiteknikkoa.
Kaivo: Kenen isä sitten oli? (Kääntyvät katsomaan Jufoa) Meist olis tullu taviksia.
Kaivo & Izmo: Tavikset, tämä on viesti teille!
- Ikimuistoisin keikka?
Kaivo: Vuonna -90 Lohjan Tanhuhovissa.
Izmo: Nuoruus kultaa muistot. Se oli ihanaa! Siellä oli paljon porukkaa, paljon lohjalaisia. Tekin olette voineet saada alkunne sillä keikalla! Se oli muuten ihanaa mutta yleisöllä oli silloin tapana roikuttaa lahnoja käsivarsissaan.
- Missä muualla keikkailette lähiaikoina?
Izmo: Itseasiassa tää on meidän...
Kaivo: (Huudahtaa) ...viimeinen keikka! Itseasiassa me ei tehdä seuraavaan kymmennen vuoteen yhtään mitään.
Izmo: Jos ei oteta mukaan sitä kahen viikon rundia, mikä me tehään.
- Millä kolmella sanalla kuvailisitte toisianne?!
Izmo: Hei mä kuvailen tota kolmella sanalla: KAIVO. Kuvaile sä vaikka mua!
( Kaivon ilme on ailahtelevainen) Ei Pysty!
Kaivo: (laulaa "Sanat eivät riitä kertomaan") Ennen kaikkea Izmo on ihana!
- Millaisia nuoria olitte?
Izmo: Minäkuvani murtui juuri, luulin vieläkin olevani nuori!
- Suurin mokanne keikalla?
Izmo: On se että lähdin niitten tyyppien kelkkaan!
Kaivo: Ei Izmo tee keikoilla mokia ku ei se tee keikoilla mitään.
- Mikä eläin kuvaa teitä parhaiten?
Izmo: Ystäväni Jukka, Jukka kuvaili minua valokuvaajahaukaksi mutta itse vesinokka eläimeksi!
- Missä näette itsenne kymmenen vuoden kuluttua?
Izmo: Laihoina, nuorina, yläasteen lopettavina nummenmäkeläisinä, nummenpalolaisina, koululaisina. Terveisiä Mäntykankaan koululle!
- Mäntynummen!
Izmo: Anteeksi, Nummenkankaan koululle!
- Horoskoopit?
Izmo: Hän on proletaari (Kaivo), mä olen periskooppi ja toi on hankkeri (Jufo).
- Terveiset Mäntynummen koululle?
Kaivo: Hankkikaa oikea ammatti...
Izmo: Jos koulunne nimi muutetaan Mäntyniemeksi, teistä saattaa tulla presidenttejä! Otetaan sillekin. Joskus.
Jufo: Muistakaa käyttää kondomia!
Jufo: Voitaisko lopettaa nyt tää haastattelu, mua väsyttää!