Nyt on jo vähän pakko kirjoittaa, kun on ollut niin kiva päivä vaikka oonkin ollut ihan vaan kotosalla ja vieläpä yksinäni :) Oon saanut enemmän aikaiseksi kuin moneen viikkoon, ja nyt tuntuu hyvältä!

Siitä on noin 7 vuotta, kun lukion vikalla luokalla olin innoissani kuviksen tunnilla piirtelemässä ja maalaamassa kaikennäköistä. Kun lukio loppui, mun mielikuvitus ja luovuuskin otti omaa lomaa, ja kaikki mun audiovisuaalisen viestinnän harjoitustyötkin oli tosi huonoja ja mielikuvituksettomia. Ei huvittanut omaksi iloksikaan enää piirtää, maalaamisesta nyt puhumattakaan. Viime kesänä sitten ajattelin, että nyt täytyy elämään saada jotain mielekästä tekemistä, jos vaikka menisi työväenopistoon öljyvärimaalauskurssille, niin ehkä se innostus siitä sitten lähtisi kun on yhden taulun maalannut. No, eipä ollut opistossa seuraavalle vuodelle kyseistä kurssia, joten päätin ostaa öljyvärimaalauspaketin Minoasta. Kovin halpaa lystiä se ei ollut, mutta mutsi halusi maksaa mun harrastustarvikkeet. Puoli vuotta nekin tarvikkeet lojui kaapissa käyttämättöminä, kunnes muutama viikko sitten sain yhtäkkiä inspiksen, aiheen, josta haluan maalata taulun. Ja sitten heti perään tulikin vastaan jo toinen aihe.  Mä mieluummin piirrän tai maalaan mallista, joten toi toinen olikin suoraan Opethin bändipaidasta. Ekassa aiheessa mulla ei varsinaisesti ollut yhtä mallia, vaan otin vaikutteita monesta eri kuvasta ja oikeasta elämästä. No kuitenkin, luonnostelin ensin tuon ekan aiheen paperille samantien (, ja totesin että mun on hankittava oikeita lyijykyniä...), ja yllätyin siitä että luonnostelu sujui niinkin vaivattomasti, vaikka piirtämisessä on ollut noin pitkä tauko. Viime viikolla sitten piirsin tuon luonnoksen myös kankaalle, ja tänään vihdoin uskalsin avata ne maalituubitkin :)
Oon NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄIIIIIIN tyytyväinen itseeni että sain alotettua, ja maalattua sen ensimmäisen kerroksen, ja se vieläpä onnistui paremmin kun kuvittelinkaan :) Oli ihanaa maalata <3 Kissatkin siinä alkuhäsäämisen jälkeen rauhoittui, eikä niitä sitten enää mun maalailu onneksi kiinnostanutkaan. Kolme tuntia maalasin, ja olisin voinut maalata vaikka koko päivän jos a) tietäisin jo mitä maalaan varsinaisen aiheen taustaksi, ja b) jos vaan olisi ollut lisää maalattavaa. En vaan voi ihan täysin kuvailla, miten hyvä fiilis kaikenkaikkiaan tosta alotuksesta tuli ^^
Innostuksissani luonnostelin vielä paperille sen Opeth-kuvan, ja mietinkin että pitääkös se maalata pikimmiten, vai ostaisko ensin lisää pohjia ja siveltimiä.

Sitten tein kohtuuhyvää riisiä ja broileri-paprika-kastiketta.

Ja hetki sitten se Maken serkku Eve suostui tekemään mulle mun ekan tatuoinnin :) Se kuva on ollut mulla jo ehkä 2-3 vuotta, mutta mä en oo saanut aikaiseksi, uskaltanut tai ei oo ollut varaa käydä ottamassa sitä vieläkään. Se tulee niskaan, ja paikkana se jännittää mua enemmän kuin ehkä joku muu. Mut nyt kun tosiaan siltä kysyin tekisikö se, ja se suostui vieläpä, ja edullisesti, niin voin varmasti käydä Turussa ottamassa sen jo ihan lähikuukausina! :D On mulle paljon helpompaa ja mukavampaa kun sen tekee joku tuttu ja ihana ihminen :) Päätin kysellä Eveltä sopivaa aikaa kunhan oon saanut festariliput (Tuska ja Sauna) takataskuun, ja tajusinkin samalla, että Tuskan lipuista puuttuu enää n. 20€, jee!

Lisäksi värjäsin tänään hiukset ihan tyveä myöten, ja kestövärjäsin myös ripset ja kulmat, ja nyt tavallaan näytän jopa ihmiseltä :D
Markus linkitti mulle eilen hyvän kotimaisen sivuston, missä voi katella leffoja ilmaseksi, ei tartte ladata mitään torrentteja tms. Eilen katoin sieltä Twilight - New Moonin, Saw VI:n ja Dragon Warsin, josta viimenen jäi vähän kesken kun alkoi siinä aamuyöstä uni painaa.. Eli jospa tässä seuraavaksi söis iltapalaa ja katsois pari leffaa, ja ainakin ton yhden loppuun :)

En muista koska viimeksi olis tuntunut näin hyvältä, vaikka oonkin ilman Makea täällä. Ihan loistavaa :)