Mä olen viime aikoina miettinyt tätä kavereiden naimisiin menoa ja lisääntymistä, siis lasten saantia. Tai lähinnä sitä että mussa on varmaan jotain vikaa kun en halua kumpaakaan! :D Varmaan puolet mun ikäisistä kavereistani/tutuistani ja nuoremmistakin on jo naimisissa ja hiljattain saanut esikoislapsensa, ellei nyt sitten odota jo toista. Ja ne, joilla ei vielä ole lapsia, ovat jo naimisissa. Saatan ehkä liioitella tossa määrässä, mutta se vaan tuntuu siltä, että kaikki ovat perhettä perustamassa elleivät ole perustaneet jo.
Mua ajatus lapsesta vaan kauhistuttaa. Naimisiin meno ei tunnu ollenkaan kamalalta, mutta jos pitäisi jotain vauvoja alkaa vääntämään o.O Mutsikin sanoi että nythän meillä olisi hyvää aikaa tehdä lapsia, mä ihan järkytyin, että ei, herranjumala, ei!

Mä en pidä lapsista, noin niinkuin yleisellä tasolla. Tietysti on jotain lapsia, läheisten kavereiden esimerkiksi, joita on tullut enemmän nähtyä, ja jotka on sellaisia helppoja ja ihania lapsia jotka ei kitise, niistä tykkään. Ja itseasiassa mä en osaa jutella lasten kanssa, enkä mä osaa olla niiden kanssa, mä olen eläessäni pitänyt kai kahta vauvaa sylissäni (ihanan kaverin poikaa, sekä omaa kummipoikaa), enkä ikinä ole vaippoja vaihtanut, eikä mulle ole koskaan edes tullut sellaista fiilistä, että hei mä haluan hoitaa lasta. Mä pitäydyn paljon mieluummin näissä karvaisissa lapsissa, joiden kanssa mä olen paljon luontevampi, ja joiden seurasta ja huomiosta (ja huomion antamisesta) nautin paljon enemmän. Ne ei ole mulle kuitenkaan mikään ihmislapsen korvike, mä nyt vaan satun pitämään lemmikeistä enemmän. Viimeksi kun oltiin faijalla käymässä, niin puhuttiin just lasten saamisesta. Faijan naisystävällä ei ole lapsia vaikka on yrittänytkin tulla raskaaksi, ja mä olen faijan ainoa lapsi. Seija sanoikin, että se ei kaipaa sitä lasta itselleen, koska se ei oikeastaan tiedä mistä "on jäänyt paitsi". Varmaan senkin tajuaa vasta kun on tullut äidiksi, mutta en mäkään osaa sitä kaivata, varsinkin kun meen lähinnä lukkoon kun "joudun" olla lasten kanssa tekemisissä. Faija oli kuulemma aikoinaan Seijalle sanonut, että "haluaa lisää lapsia vain jos niistä tulee sellaisia kuin Henni oli" :D Musta se oli ihanasti sanottu! Kyllä mä tiesinkin että olin helppo ja kiltti lapsi, mutta aika ihana se oli kuulla tuolla tavalla :)

Veikkaan että oon tässä lasten tekemisessä samoilla linjoilla mun äidin siskon / mun kummitädin kanssa. Sillä ei koskaan ollut vauvakuumetta, vaan se vaan jossain vaiheessa totesi, että jos haluaa jälkikasvua niin se on nyt sitten tehtävä. Ehkä mäkin sitten jossain vaiheessa päätän, että nyt olis hyvät mahkut tehdä lapsi tai pari, kun on tarpeeksi hyvät lähtökohdat antaa lapselle hyvä elämä. Asutaan esim. omakotitalossa ja on talous kunnossa, molemmilla töitä ja näin. Tähän kohtaan olisi hirvittävää saada lapsi kun omakin elämä on niin sekaisin eikä tiedä mitä sitä oikein haluaa. Vaikka mulla nyt onkin kaksi kissaa, niin mun vapaus tai sen puute tehdä jotakin on kuitenkin ihan erilaista kuin mitä se olisi vauvan kanssa. Mulla ei olisi enää vapaa-aikaa lainkaan, ja siitä en kyllä tahdo luopua vielä pitkään aikaan. Okei, eihän mulla ole paljon varaa tehdä asioita tällä hetkellä vapaa-aikanani, mutta silti en siitä vielä halua tinkiä.

Ja siis tiedän kyllä ettei mussa oikeasti ole mitään vikaa kun en pode vauvakuumetta, niitä ihmisiä ja naisia on paljonkin, mutta jotenkin on vaan pistänyt mietityttämään kun ihmiset ympärillä vaan sikiää. Ehkä ne ovat sitten siinä vakaassa elämäntilanteessa mua aikaisemmin, missä kohtaa on hyvä lapsia tehdä. Tai jotkut on ehkä tulleet vahingossa raskaaksi, mutta raskaus ehkä muuttaa ihmistä sen verran paljon, ettei vahinkoraskaus tunnukaan enää vahingolta, ja ettei voisi kuvitellakaan elämää ilman sitä lasta, ja että toinen lapsi tehdäänkin jo ihan suunnitellusti, ja varmaan on ehtinyt olla vauvakuumekin. Vähän niinkuin mulla saattaa olla kissojen kasvettua kissanpentukuume :D Se on hankala spekuloida mitään kun ei ole omakohtaista kokemusta. Toisilla kai biologinen kello tikittää aikaisemmin, joillakin se ei toimi ollenkaan :P