Aattelinpa vähän kirjoitella vaikkei mitään asiaa olekaan.

Make oli täällä sittenkin pääsiäisen yli, ja sunnuntaina käytiin mutsin ja Reiskan luona syömässä, ja sain samalla äipältä lisää kultaköynnöksen pistokkaita, nyt näyttää toikin puska taas vähän paremmalta :P Maanantaina sekä minä että Make mentiin Hannen kera mummulaan kahville, oltiin siellä muutama tunti ja tultiin takaisin kotiin.

Make lähti taas Saloon tossa keskiviikkona, ja Hanne tuli sen jälkeen istumaan iltaa tänne, lähinnä juteltiin ja juotiin kahvia :P Tuntui tosi oudolta kun aloin miettiä että Make tosiaan oli täällä mun luona taas neljä viikkoa putkeen, kun ei se sitten tuntunutkaan niin pitkältä ajalta. Nyt on vähän omituista taas kun se ei olekaan täällä enää, mutta vielä ainakaan ei oo alkanut ahdistaa, kai tässä on sitten ollut tarpeeksi tekemistä. Pitäisi se mun taulukin maalata loppuun, kun vaan keksisin mitä hittoa teen sille taustalle :/ Paljon sille ei enää tarviikaan tehdä, mutta pelkään että meen pilaamaan sen vielä jollain tyhmällä idealla.

Muuten oon jatkanut vaan mun ikuisuusprojektia, joka on onneksi nyt ihan loppusuoralla, jee! Mä oon siis joissain asioissa tosi pikkutarkka ja järjestelijä, ja sen asian täytyy olla ihan tiptop. No, yksi näistä on mun koneella sijaitsevat mp3:t ja niiden kirjoitusasut. Mulla on profiili Last.fm:ssä, ja oon tarkka siitä että kaikki biisit näkyy siellä oikein kirjotettuina. Ensin aloin korjailla niitä pelkästään WinAmpiin, mutta sitten myöhemmin totesin että ne itse kansiot tässä kovalevyllä on päin vittua ja jotkut biisit kirjotettu miten sattuu, joten aloin sitten korjailemaan niitäkin. Mulla on yli 10 000 biisiä tässä koneella, niin voi ehkä kuvitella miten kauan aikaa on mennyt siihen että a) saan kaikki kansiot ja biisien nimet kondikseen, b) lisättyä ne WinAmpiin, c) korjattua ne vielä WinAmpissa ja d) väsätä uudelleen kaikki mun biisilistat. Maken lähdön jälkeen tein tota yötäpäivää, hyvä kun maltoin edes mennä nukkumaan. Ja Maken täällä ollessa tein sitä sillon tällön. Mutta nyt on melkein kaikki soittolistatkin jo tehty uudestaan, puuttuu enää sellaiset mihin lisään vain yksittäisiä biisejä sieltä täältä.

Sitten alkuviikosta sain mun NetAnttilasta tilaamat Philipsin kaiuttimet tähän uuteen läppäriin, ja kyl nyt on aika siistiä kun on vihdoin ihan oikeet kajarit :) En olis muuten ehkä tarvinnut niitä vielä, mutta mun mielestä tän uuden koneen kaiuttimet on vähän huonommat kuin edellisen, ja nää syö soundeja aika pahasti. Muuten oon ollut koneeseen tosi tyytyväinen; ihanaa kun tää on niin tehokas, nopee ja toimiva :D Ei tarvii odotella viittä vuotta jonkin toiminnon loppuunsaattamista. Ainoot mitkä vähän ärsyttää on se, että esim. näytön kirkkauden säädöt, touchpadin on/off -nappi, verkkoyhteyden on/off -nappi ja äänenvoimakkuuden säädöt on tossa liian hyvin hollilla yhden näppäimen päässä (ettei tartte pitää vaikkapa ctrlia pohjassa), ja kun nää kissat tuppaa kulkemaan tästä näppiksen päältä niin ne asetukset menee välillä päin persettä. Ja se, että nämä Windowsin musiikki-, video-, valokuva- ym. kirjastot on tehty C-asemalle, jossa mulla ei ole tilaa paljonkaan, vaan D-asemalla mulla olikin se vajaa 400GB. Eli mun kaikki vanhat jutut on tietty siellä D-asemalla, enkä voi käyttää hyväkseni niitä valmiita kirjastoja. Ei siis ehkä mitenkään vakavia ongelmia :)

Tänään ajattelin pitää siivouspäivän, kun nyt on jo pari päivää mennyt hukkaan noita musajuttuja katellessa. Olkkarissa odotti tänä aamuna mukava yllätys, kun Nikki oli repinyt tapetista aika ison palasen :/ Toivottavasti sen saa jotenkin korjattua niin ettei mun tarvis ilmottaa siitä vuokranantajalle, mä kun muuttaessani vannoin ettei mun kissa ole kiinnostunut repimään tapetteja tai mitään muutakaan mikä kuuluu asuntoon kiinteästi. Ärsyttävää.

En oo vielä jaksanut käydä työkkärissä ilmottamassa mun potkuista, mutta jospa sitä ens viikolla kävisi. Oispahan sitten sekin hoidettu alta pois. Juteltiin Maken kanssa että sopiva muuttoajankohta voisi olla joskus loppukesästä, joten luulenpa että siihen asti oon vaan ja etitään sopivaa kämppää. Sitten kun Salossa ollaan niin voi taas alkaa miettiä omaa tulevaisuutta uudelleen ja hakea aktiivisemmin töitä ja näin.