En tätä viittinyt samaan syssyyn edellisen postauksen kanssa laittaa, vaikka kyse onkin samasta Erinistä :)
Erin Anttila siis julkaisi tänään ensimmäisen suomenkielisen soolosinkkunsa Vanha nainen hunningolla. Tätä ennen Erin julkaisi vuonna 2008 englanninkielisen Sarah-sinkun, mutta päätti sittemmin vaihtaa laulukielen suomeen. Musiikkityyliä voisi parhaiten luonnehtia folkpopiksi.

Vanha nainen hunningolla on ladattavissa iTunesista ja tosiaan löytyy ainoastaan digitaalisessa muodossa. Erinin ensimmäinen kokopitkä soololevy ilmestyy näillä näkymin vielä tänä keväänä :)

Täytyy sanoa, että ekaa kertaa biisin kuullessani olin hieman yllättynyt että pidin siitä heti - jonkin verran. Voin ihan rehellisesti sanoa että kantripoppi ei todellakaan ole se musiikkityyli mitä edes omassa top5:ssa mielelläni kuuntelisin, mutta tämä toimi jopa mullekin. Taas voisi sanoa kyllä, että oon puolueellinen koska Erin laulaa siinä. En tiedä! Toisaalta ja toisaalta :) Mutta mitä enemmän oon nyt tämän päivän aikana biisiä kuunnellut, sen paremmaksi se joka kuuntelukerralla muuttuu. Erinillä on ihanan heleä ja raikas ääni, ja biisissä on tarina, joka voisi olla useammankin keski-ikäisen naisen elämästä. Mua kyllä viehättää noi kansanmusiikille ominaiset soittimetkin, kyllähän sellaisia käyttävät mm. jotkut Finntroll, Turisas ja Korpiklaanikin... ;) Oon itseasiassa hiljattain miettinyt, että miksi mä en sitten tykkää Lauri Tähkästä, vaikka en karsasta niitä soittimia enkä murretta, ja on niitä huonompia laulajiakin olemassa. Onko se sitten vaan se sen olemus mikä heijastuu jo musiikkiinkin? :D No en tiedä, mutta en kyllä Lauri Tähkästä edelleenkään tykkää ;) Hups, meni vähän aiheen vierestä.

Mutta joo, innolla jään kyllä odottelemaan tuota Erinin tulevaa levyä! :)
Kertokaahan mielipiteitänne.


PS: Erin tekee myös lapsille keikkaa KumKummaa -musiikkiseikkailussa. Tsekkaa sivuilta lisää ja tilaa vaikkapa levy :)

 
Erin - Vanha nainen hunningolla