On vähän ikävää että musta tuntuu aina että mun tarvitsee jotenkin selitellä miksi ja koska oon ostanut mitäkin ja millä rahalla. Mutta olkoon, en nyt jaksa alkaa selittelemään. Teki mieli shoppailla, ja käydä pitkästä aikaa pyörähtämässä kaupoissa.

Pääsyy oli kuitenkin se, että viime viikonloppuna Hanne esitteli sen uudet H&M:stä ostamansa maiharit, jotka oli mun mielestä tosi mageet. Varmistin vielä Hannelta että saan ostaa samanlaiset kuin sillä :D Ja syy siihen miksi tartten uudet maiharit, on tämä:

Enhän mä tommosilla maihareilla kehtaa enää missään liikkua! Kissat on ihan täysin kynsineet nuo vanhat, ja sisäpohjakin on jo aika rikki. Nuo punaset nauhat kyllä vaihdan vielä uusiin kenkiin, koska noi vaan on hienot :)
Tässä uutukaiset. Löytyivät H&M:n miesten puolelta hintaan 39,90€. Ihmettelin ihan tosissani, että ne on olevinaan miesten kengät, koska ovat tosi siron näköset ja paljon kevyemmätkin. Myyjä sanoi että oon eka joka ostaa kyseiset maiharit, ja ihmetteli että mikä näitä salolaisia oikeen vaivaa, kun hänenkin mielestään noi on tosi siistin näköset :) Kuvakulma on kyllä sellanen että näyttävät ihan järkyttäviltä monoilta. Mun kengät on yleensä koko 42, mutta näissä 41 oli ihan sopiva.

Sen jälkeen käytiin vielä Seppälässä, en löytänyt sieltä enää haluamani alusvaatteita, mutta Make löysi itselleen uudet mustat farkut, ja mä ostin kokeeksi yhdet paksut sukkahousut sekä sukkisleggingsit (+ sukkapaketin), ja pitkän mustan neuletakin.

Neule on siis pohjepituinen, eikä se mahtunut tuohon kuvaan kokonaan. Se on tuollaista harvaan neulottua villaa, jossa on vain vyökiinnitys rintojen alapuolella (tai ainakin ylempänä kuin vyötärö). En oletakaan että se olisi erityisen lämmin tai kestävä, kun se on noin harvaan neulottu, mutta se oli niin nätti :) Himoitsin tuota itseasiassa jo ennen joulua, mutta en ees kokeillut sitä kun se maksoi nelisenkymppiä eli ihan liikaa. Nyt se oli puoleen hintaan, joten lähti heti mukaan.

No sitten se mun sopivien sukkahousujen etsiminen on nyt jatkunut muutaman kuukauden. Vielä reilu vuosi sitten mulla oli Lindexistä ostettuja sopivia sukkahousuja kaapissa ainakin kolmet, oli mustat, punaiset ja pinkit sukkisleggingsit. Mustat ja pinkit menivät rikki Halloween-bileissä, toiset tarkoituksella ja toiset vahingossa. Punaisista sukkiksista tein viime keväänä Nikkille steriloinnin jälkeen sukkapuvun, ja ihan turhaan nekin rikoin, koska sukkapuku jouduttiin kuitenkin ottamaan samantien pois -.- Sen jälkeen en oo onnistunut löytämään sopivan kokosia sukkahousuja oikein mistään. Ferillosta tilasin liian isot, eBaysta tulleet ovat valtaosa olleet liian pieniä, yleensä reisistä, tai sitten niin ettei ne istu haarustasta. Parit ovat sitten olleet vyötäröstä liian löysät, vaikka reisistä ovatkin olleet ihan ok. No Seppälässä oli aika paljon sukkahousuja ja sukkisleggingsejä, ja kun XL:ääkin löytyi niin päätin kokeilla. Mulla on jo sen verran mennyt rahaa hukkaan vääränkokosiin sukkahousuihin, että sama se nyt sitten. Todellakaan kaikista ei löytynyt edes L-kokoa, mitä en kyllä sukkisten suhteen edes harkinnut, mutta löysin sitten violetit XL-kokoiset paksut sukkahousut, ovat jotakin puuvillasekoitetta, sekä paksut 60 denierin mustat leggingsit kokoa XXL. Sukkikset oli ihan yhtä paskamaiset pukea kuin kaikki muutkin, mutta meinasin täällä huutaa hallelujaa kun ne olivatkin sopivat! Nuo isommat leggingsit oli kyllä mukavammat, mutta ihanaa että sukkiksetkin oli kuitenkin sopivat ja käyttökelpoiset :)


Siinä meikäläisen laardipohkeet lähikuvassa!

Oon tainnut joskus aiemmin kertoakin, että keräilen Disneyn klassikkoleffoja. Nythän niistä tulee vähän väliä juhlajulkaisuja, ja oon ollut innoissani kun niissä on se semmoinen pahvisuojus! Älkää kysykö miksi oon niistä innoissani, kai se on vähän samantyyppistä kuin CD-levyjen digipack-versiot - ovat vähän erilaisempia. Sen jälkeen kun oon alkanut ostamaan noita pahvisuojuksellisia DVD:itä, oon harmitellut kun mulla on niitä "normiversioita" niin paljon. Oon päättänytkin että sitämukaa kun niistä normiversioleffoista tulee pahvisuojuksellisia juhlajulkaisuja, ostan semmoisen ja myyn vanhan tavallisen pois. Eilen kun käytiin Prismassa, mun oli aivan pakko ostaa Kaunotar ja Hirviö -juhlajulkaisu, ja samalla tsekkasin niitä muitakin DVD:itä. Mun naama varmaan venähti kun katsoin Robin Hoodin juhlajulkaisua, eikä siinä ollutkaan pahvisuojusta! Piti sitten kotona googlettaa, eikä ilmeisesti kaikissa juhlajulkaisuissa ookaan sitä pahvisuojusta. Kuin perseestä! Niin ja Fantasiasta ja Fantasia 2000:sta oli myös tullut juhlajulkaisuversiot, muttei niissäkään ollut sitä pahvia! No voi tietysti olla että joskus 10 vuoden päästä Robin Hoodistakin tulee pahvisuojuksellinen, uusi juhlajulkaisu :S Dumbossa olis ollut pahvisuojus, mutta en raaskinut sitä enää ostaa vaikka se olikin alennettu. Se mulla on täällä kotona semmosena normiversiona. Tänään Make on lähössä kaverinsa bileisiin, niin kattelen sitten yksin ton Kaunottaren ja Hirviön :) On siitä jo aikaakin kun oon viimeksi sen nähnyt.