Eli sosialisoituminen :D Käytiin eilen Masalassa Riitan luona katsomassa pikkuherra Nemoa toistamiseen, jonka jälkeen kätevästi Sannia moikkaamaan Kauklahteen, ja sieltä päivän päätteeksi mentiin käymään vielä Ikeassa.

Aamupäivällä ennen kuin lähdettiin, tuli Zooplussan pakettikin. Tilasin aika paljon penturuokaa, ihan aikuisten ruokaa, yhden lelun, aktivointilaudan sekä sen kauankuolatun Maupiti-raapimistynnyrin :)
Nikki oli tuota Maupitiä tarkastamassa heti kun otin sen pahvilaatikosta ulos, mutta kun mä olin saanut kameran käteen, niin sen intressit oli jo siinä pahvilootassa. Nuno sen sijaan tuli testaamaan tynnyriä.

Toistaiseksi tynnyri ei ole sen ensitapaamisen jälkeen kiinnostanut, mutta voi olla että se on Nemolle sitten vähän mieluisampi, kun se on toistaiseksi vähän pienempi kuin nämä neidit :) Ja hyvin Nikki ja Nunokin siellä mahtui kiemurtelemaan, Nuno vähän paremmin. Nikkin kohdalla kyllä vähän pelkäsin jääkö se jumiin tuohon keskitason reikään, mutta ei se jäänyt :D

Aktivointilauta ei ollut mikään hirveän halpa, mutta oon kuullut muilta kissanomistajilta siitä pelkkää hyvää, kuinka kissat ovat siitä innoissaan, joten munkin oli sitten pakko se tilata :) Ja oli se kympin alennuksessa. Neidit tajusivatkin pian mitä sillä kuuluu tehdä, ja tällä hetkellä lauta on aika tyhjillään raksuista. Hellyyttävän näköistä kun ne tassuillaan kaivelee noita kippoja :D <3


 

No Nemo oli kasvanut hurjasti viime näkemästä, silmämääräisesti katsottuna tuntui että ainakin kaksinkertaiseksi :) Nemo ei ujostellut yhtään, ja vaikka Riitta ensin väitti niiden menneen jo nukkumaan, niin pennut kyllä jaksoivat riehua meidän kanssa koko sen parituntisen :) Nemon sisko Kippu oli jo muuttanut uuteen kotiin, ja veljensä Samikin muuttaa lauantaina, ja Nemo jää pentueesta yksin vielä pariksi viikoksi :( Ois niin mukava tuoda se tänne jo aikasemmin... Meh.
Meidän sylissä Nemo ei vielä tykännyt olla, mutta muuten oli kyllä oikein reipas ja sosiaalinen nuorimies, ja otti tyytyväisenä rapsutuksia vastaan :) Sillä on kuulemma hiusfetissi ja tykkää lussuttaa hiuksia :D Riitta sanoikin että senkin perusteella se sopii meille hyvin, kun löytyy hiuksia mitä lussuttaa :D Saatiin mukaamme vielä pennuilla hajustettu pyyhe, jota meidän neidit täällä kotona on haistellutkin :) Näin siis koitetaan totuttaa niitä hieman pennun uuteen hajuun, ettei tulisi ihan niin kovana shokkina pojan kotiutuminen. Feliway on vielä tarkoitus ostaa seinään hönkäämään. Jotkut ei Feliwayn tehoon edes usko, mutta mulla on taipumusta uskoa kaikenmaailman aromaterapioihin, yrttilääkintöihin ym., joten miksei Feliwayhinkin. Jos joku lukija ei ole moiseen kapistukseen tutustunut, niin Feliwayssa on kissojen naamaferomonia, jota kissa erittää huonekaluihin, ihmisiin ym. päällään ja nenällään puskiessaan, eli silloin kun sen olo on turvallinen ja tyytyväinen. Feliwayta on saatavilla ainakin suihkeena ja pistorasiaan työnnettävänä laitteena, jonka vaikutus kestää kuukauden verran. Meillä on muuton jäljiltä jo valmiina tuo seinään laitettava laite, täytyy ainoastaan ostaa siihen täyttöpullo.


Nemo ja Sami.

Riitalta tosiaan suunnistettiin Kauklahteen, joka on kätevästi siinä lähellä. Mentiin moikkaamaan talvilomalla olevaa Sannia ja Makea, sekä muksuja Miroa ja Venlaa :) Ei olla aikasemmin käytykään tuolla noiden Espoon kämpässä, vaikka muuttivat sinne jo vuosi sitten, ja Sanni on Hannen ohella mun paras ystävä, joten olikin ihana nähdä pitkästä aikaa :) Juurikin ajattelin, että vaikka mä en oo käynyt Sannilla kylässä härregyyd ainakaan neljään vuoteen, ja me ei sinä aikana olla hirveän usein nähtykään, niin silti Sanni on yksi mun parhaista ystävistä, ja sen tauonkin jälkeen ollaan kuin ei ois mitään taukoa koskaan ollutkaan. Se on ihan parasta :)
Tosiaan Sanni ja Make otti koiran, king-charlesin spanielin Jipun tuossa neljä vuotta sitten, ja tää oli eka kerta kun näin Jipun. Samoin Sannin ja Maken tyttö Venla täyttää tänä viikonloppuna kolme, enkä ollut Venlaakaan aiemmin nähnyt. Kuulostaa kieltämättä oudolta, mutta ollaan me silti tekemisissä oltu vaikkei välttämättä kyläilty, heh x)

No enivei, Sannia ja muita oli huippukiva nähdä, ja Sanni oli tehnyt ihanaa kääretorttua :) Se tekee muutenkin aivan ihanaa ruokaa, kakkuja ym., voisin mennä sinne jo pelkästään syöpöttelemään :D Venla olis hirveästi halunnut meidän menevän niiden mukaan (tai perässä) ruokakauppaan, mutta me kyllä Maken kanssa suunnistettiin sieltä sitten Ikeaan vielä.

Mun oli pakko saada Ikeasta pari mustaa seinähyllyä, ihan vaan sen takia että bongasin ehkä ihanimmat punaset hyllynkannattimet sieltä :D Ja Ikean sivuilta menin noita katsomaan sen takia, että pistettiin tuota meidän olkkarin alkovin sisustusta vähän uusiksi, pienennettiin tota nörttäilypöytää, koska halusin tuoda sinne jotain pehmeitäkin elementtejä. Sen virkaa toistaiseksi toimittaa patjarahi, mutta sen johdosta tuo yks seinä näyttää nyt vähän paljaalta. Ja se korjaantunee noilla seinähyllyillä. Ikeassa nyt tietty olis edullisesti vaikka mitä, mutta me ei oikeasti tällä hetkellä tarvita mitään, eikä meillä ole rahaakaan hirveesti. Tällä kertaa sieltä lähti mukaan siis vain kaksi hyllylevyä, neljä kannatinta, sekä yksi pieni neliskanttinen hyllylevy, jonka toivon saavani jotenkin fiksusti tonne parvekkeelle - Nikkin lintujenkatseluhyllyksi siis :) Just kun tänään piti sitä tonne partsille mallailla, niin nyt sinne ei tietenkään paista aurinko eikä siellä ole lämmin -.-

Vaihdoin mun kännyliittymän Elisalta Saunalahteen, koska oon nyt aika kauan jo maksanut turhaan niin isoista puhe- ja tekstaripaketeista mitä mulla oli. Nyt kun ei tarvii Makenkaan kanssa hempeitä viestejä lähetellä koko ajan, ja Facebookissa tulee juteltua kavereiden kanssa enemmän kuin puhelimitse. Sain alkuviikosta postitse jo Saunalahden kortin, jonka kuulemma voin vaihtaa tossa ens viikon alussa. No eikös eilen sitten joku puhelinmyyjäjätkä soittanut, että mitäs jos vaihdettais tuota Elisan liittymää vähän halvempaan, puhua papatti kaikki mitä kuuluukin niin nopeesti etten saanut ees suunvuoroa, ja kun vihdoin sen sain ja selitin että oon just vaihtanut liittymää, ja tää ei jotenkin millään uskonut kun mä sanoin ettei kiinnosta sitä nyt enää miettiä, että oon liittymäni vaihtanut ja sillä sipuli. Sitten se koitti vielä nettiliittymistä sepostaa jolloin löin luurin korvaan (me oltiin sillon siellä Riitalla eikä tosiaan kiinnostanut puhua mistään liittymistä). Mä en tiedä näkeekö ne puhelinmyyjät mitä kaikkia tietoja siellä, mutta mua niin vituttaa, kun me ollaan tähän kämppään muutettu perkele 5kk sitten, jollon ollaan kyllä katsottu kaikki vaihtoehdot nettiliittymiin, sähkösopimuksiin ym., ja otettu ne meille sopivimmat, niin en oo vaihtamassa niitä nyt! Jumalauta! Tapiolastakin soitettiin jostain vakuutusjutuista, johon sanoin, että mulla on kaikki vakuutukseni Tapiolassa, ja oon ottanutkin ne kaikki parin vuoden sisään. Että ei ne siellä sitten paljon vissiin tiedä...

Ens viikko mulla on työelämävalmennusta, jännittää :/ En mä oo aikoihin joutunut mitään ryhmätöitä tekemään, ja oon viimeksi etsinyt töitäkin vissiin 6 vuotta sitten. Edelliseen työpaikkaan kun pääsin koulun työssäoppimisen kautta, niin ei mun tarvinnut sinne mitään hakemustakaan laittaa. Just siitä syystä toi valmennus on mulle varmasti ihan oikea paikka, mutta en mä silti sinne haluais. Onneksi tää nyt kestää vaan viikon...

Niin ja oon päättänyt tästä päivästä lähtien vähentää hiilarien syöntiä semmoset 20-30%, ainakin yritän kovasti. Tonne Kiloklubiin kun oon syömisiäni taas merkkaillut, niin on ollut "kiva" huomata, että mun päivittäisestä ravinnosta semmonen 40-50% on hiilareita, joista ei periaatteessa ole mitään hyötyä. Jos vähentäisin ne 20%:iin tai 30%:iin, niin saisin enemmän syödä proteiinia ja hyviä rasvoja. Ja sen sitten pitäisi jo laihduttaa, saada oloa paremmaksi, ja toivottavasti vaikuttaisi myös positiivisesti mun ihon ja päänahan hilseilyyn ja kuivuuteen. Tänään onkin kauppareissu edessä. En meinaa kyllä alkaa totaalikieltäytyjäksi tässä asiassa, kunhan niitä saa vaan vähennettyä vähän. En meinaa ostaa mitään mantelijauhoja vehnäjauhojen tilalle, vaan jos tekee mieli tehdä itse pitsaa, niin kyllä mä edelleen meinaan sen pohjan vääntää ihan perinteisesti enkä karppityyliin. Tai jos tekee mieli pannaria, niin sit tehdään pannaria vehnäjauhoista, mutta kunhan en sitten ahmi puolta pellillistä samalla kertaa ;)

Paras vissiin lopetella tähän, tuli jo kilometrin pituinen sepustus :D